اجرای۱۷ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد جنوب کرمان 

اجرای۱۷ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد جنوب کرمان 

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: از آنجایی که بازه زمانی ۳۱ شهریور الی ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است بنابراین ۱۷ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس برای اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در نظر گرفته شده است.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، از برگزاری نشست برنامه ریزی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در هفته دفاع مقدس، خبر داد و گفت: از آنجایی که بازه زمانی ۳۱ شهریور الی ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است بنابراین ۱۷ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس برای اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در نظر گرفته شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به این ویژه برنامه ها، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان می توانند طرح تلاوت نور را در مساجد اجرا کرده و ثواب آن را به شهدای دفاع مقدس هدیه کنند.

وی افزود: حضور در گلزار شهدای شهر و روستا و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و همچنین اجرای طرح شب های خاطره دفاع مقدس از دیگر برنامه های پیشنهادی است که کانون ها می توانند با دعوت از جانبازان، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس این طرح را هر شب بین اقامه نماز مغرب و عشا اجرا کنند.
 
خوبی زاده ابراز کرد: یکی دیگر از این ویژه برنامه ها، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس محله مسجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: یکی از برنامه های بسیار خوبی که کانون ها می توانند در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس انجام دهند، چاپ وصیت نامه شهدای محله با طراحی ویژه و توزیع آنها در بین همسایگان مسجد می باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این کانون های مساجد می توانند به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و عمل به وصایای آنها، نشست هایی با محوریت وصیت نامه شهدا بالاخص شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار کرده و در این نشست وصیت نامه ایشان را قرائت کنند.

خوبی زاده اظهار کرد: پیشنهاد بعدی ما به کانون های مساجد این است که هر برنامه و فعالیتی که در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مساجد انجام می دهند تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرده و یا بر روی بنر چاپ کرده و بر روی دیوار حیاط مسجد نصب کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: راه اندازی نمایشگاه دفاع مقدس در گوشه ای از مسجد، فضا سازی حیاط مسجد متناسب با دفاع مقدس، ساخت یادمان شهدای محله مسجد و نصب عکس شهدای محل در سر درب منازل از سایر برنامه های پیشنهادی بزرگداشت دفاع مقدس به کانون های مساجد این منطقه است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های فرهنگی تبلیغی پیشنهادی، معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس است که به همین منظور می توان بخشی از کتاب را مابین اقامه نماز مغرب و عشا قرائت کرده و یا از طریق فضای مجازی منتشر کرد.

خوبی زاده ابراز کرد: از دیگر ویژه برنامه های پیشنهادی، تجهیز کتابخانه مسجد به کتاب های دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شهدا و دفاع مقدس و برگزاری یادواره مجازی شهدا می باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: علاوه بر این کانون های فرهنگی هنری می توانند از ظرفیت گروه های سرود خود استفاده کرده و در محله های همجوار مسجد، سرودهایی با مضمون دفاع مقدس به صورت خیابانی اجرا کنند.

وی اظهار کرد: همچنین کانون های مساجد می توانند هم زمان با آغاز هفته دفاع مقدس نواهایی متناسب با دفاع مقدس را از گلدسته های مساجد پخش کنند.

خوبی زاده در خاتمه تاکید کرد: همه ما آسایش و امنیت امروز را مدیون رشادت ها و از خود گذشتگی شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان هستیم و ویژه برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از رزمندگان، جانبازان و آزادگان برگزار می شود.

پایان پیام/ 586